הוא עמד בכיכר השבת בצפירה והחליט לעשות מעשה

חיים כץ 13 Comment on הוא עמד בכיכר השבת בצפירה והחליט לעשות מעשה

עקיבא וייספלד עמד בשעת הצפירה בכיכר השבת שבירושלים והחליט על מיזם הנצחה משלו • עשרות אלפי פרקי תהילים ומשניות למדו ואלפי מעשים טובים נעשו • מחשבה למעשה

כיכר השבת • אילוסטרציה
21:31
30.04.24
אבי מימרן No Comments on אלמוג בוקר: "מנהיגות צריכה לקבל החלטה לכאן או לכאן"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את יום הזיכרון הזה עקיבא וייספלד לא שוכח, הוא בדיוק היה בככר השבת כשהחלה הצפירה, חרדים מכל גווני הקשת נעמדו ואמרו פרק תהילים בכדי לכבד את המעמד ולא לגרום חלילה לחילול ה', וקבוצה אחת שהרגישה תחושה של גיבורי העל נעו הלוך ושוב בכיכר בכדי להכעיס ולעצבן, הם עשו זאת בהפגנתיות ודאגו שעדשת המצלמה תקלוט אותם, הולכים.

ואז גמלה בליבו החלטה, היום הזה שהוא יום שבו עשרות אלפי הורים שכולים מתמודדים בכאב ונפגשים שוב בשכול, יום בו הפצעים מדממים זה היום הכי מתאים לאמר פרקי תהילים לזכר הנופלים. ממחשבה למעשה, היזמה קרמה עור וגידים באופן הכי וויראלי והכי מרגש שניתן לעלות על הדעת, לכל חייל יש שם ויש פרק תהילים שנקרא במיוחד לכבודו. המטרה היא ברורה, לכל חלל יש פרק תהילים, הפרוייקט שרץ ברשת בא להראות אנחנו מכבדים את הדרך שלכם וזוכרים בדרך שלנו.

הפרוייקט מזה שלוש שנים פועל בצורה מופתית ולהלן המספרים:
תשע"ה:
8,000 אנשים קראו 23,320 פרקים.
תשע"ו:
52,000 אנשים קראו 120,000 פרקי תהילים (יותר מ 4 סבבים מלאים לכל הנופלים) + כ 2,500 אנשים לקחו על עצמם מעשה טוב לזכרם (עזרה לקשישים, חלוקת מזון לנזקקים, תרומת דם וכו') + נלמדו כ 16,000 משניות.

והשנה? אתם יכולים להיות שותפים. חפשו את המיזם של פרוייקט 'דוסים'.



13 תגובות

מיין תגובות
  1. 13

    למה? כדי להתיפייף?
    לכל חייל יש יארצייט, שבו קרוביו מנציחים אותו באמירת קדיש! בגלל ש"הם" החליטו לעשות יום מיוחד, אז לכן אנחנו צריכים ללמוד היום משניות?! לא להרגיז זה עניין אחד. לא ללכת בצפירה מול המצלמות זה חשוב, אבל משניות לומדים ביארצייט, או בכל יום אחר. אנחנו לא מקדשים את התאריך ש"הם" קבעו! זהו.

    1. מה הבעיה? למה לא לעשות טוב לחייל? הרי להזיק זה בטוח לא יזיק אז מותר לקרוא איזה פרק משנה לאדם שמסר את נפשו למענינו גם אם יש לו כבר אזכרה!!

    2. מה זה קשור להתיפייף??
      הרי אתה יודע שהם מחפשים אותנו בסיבוב
      וכל דבר לא טוב כגון ללכת בצפירה זה יהיה חילול ה'.
      אז פה באו ועשו קידוש ה' ענקקק ויש לך עוד מה להגיד
      ש"הם" קבעו,
      אתה צודק אבל כל עוד אפשר לקדש שם שמיים
      ואפשר להגיד משניות תהילים…
      תחשוב טוב לפני שאתה כותב.

    3. תמיד אפשר לומר תהילים וללמוד משניות

    4. אגב מנחם-
      הייתי עכשיו בבנק בגאולה ובדיוק היה צפירה
      אתה לא מבין איזה קידוש ה' היה כולם עמדו ואמרו תהילים חבל שלא הייתה שם.

  2. 12

    לעמוד זה חובה בישעת הצפירה

  3. 8

    "חילול ה" זה מושג הלכתי לא כל אחד יכול להדביק אותו בכל דבר שבא לו.

    (1) רמב"ם יד החזקה הלכות יסודי התורה פרק ה
    (י) כל העובר מדעתו בלא אונס על אחת מכל מצות האמורות בתורה בשאט בנפש להכעיס הרי זה מחלל את השם ולפיכך נאמר בשבועת שקר וחללת את שם אלהיך אני ה' ואם עבר בעשרה מישראל הרי זה חילל את השם ברבים וכן כל הפורש מעבירה או עשה מצוה לא מפני דבר בעולם לא פחד ולא יראה ולא לבקש כבוד אלא מפני הבורא ברוך הוא כמניעת יוסף הצדיק עצמו מאשת רבו הרי זה מקדש את השם:
    (יא) ויש דברים אחרים שהן בכלל חילול השם והוא שיעשה אותם אדם גדול בתורה ומפורסם בחסידות דברים שהבריות מרננים אחריו בשבילם ואע"פ שאינן עבירות הרי זה חילל את השם כגון שלקח ואינו נותן דמי המקח לאלתר והוא שיש לו ונמצאו המוכרים תובעין והוא מקיפן או שירבה בשחוק או באכילה ושתיה אצל עמי הארץ וביניהן או שדבורו עם הבריות אינו בנחת ואינו מקבלן בסבר פנים יפות אלא בעל קטטה וכעס וכיוצא בדברים האלו הכל לפי גדלו של חכם צריך שידקדק על עצמו ויעשה לפנים משורת הדין וכן אם דקדק החכם על עצמו והיה דבורו בנחת עם הבריות ודעתו מעורבת עמהם ומקבלם בסבר פנים יפות ונעלב מהם ואינו עולבם מכבד להן ואפילו למקילין לו ונושא ונותן באמונה ולא ירבה באריחות עמי הארץ וישיבתן ולא יראה תמיד אלא עוסק בתורה עטוף בציצית מוכתר בתפילין ועושה בכל מעשיו לפנים משורת הדין והוא שלא יתרחק הרבה ולא ישתומם עד שימצאו הכל מקלסין אותו ואוהבים אותו ומתאוים למעשיו הרי זה קידש את ה' ועליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר:

  4. 7

    הייתי במכולת בשכונה חילונית בירושלים ובשעת התפירה היחידים שעמדו היו אלו כמה חרדים כדי "לא לחלל את השם"

  5. 6

    כל הכבודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד………………………………